|
Otázky a odpovede
|
Q: Prečo ste vlastne vyvíjali zariadenie, ktoré už ponúkajú minimálne dvaja výrobcovia ?
A: Myšlienka na vývoj zariadenia nás napadla po našich skúsenostiach so zariadeniami dostupnými
na trhu ako aj po odozvách niektorých servisných organizácií, ktoré neboli veľmi spokojné.
Preto sme sa rozhodli, že postavíme nové zariadenie, ktoré skĺbi dobré vlastnosti do nového zariadenia.
Ako malá firma sme to tiež brali ako šancu ukázať, že sme schopní postaviť zariadenie špičkových
parametrov za prijateľnú cenu.
|
Q: V čom je vaše zariadenie iné ako konkurenčné ?
A: Pri vývoji sme si stanovili za cieľ postaviť zariadenie, ktoré spojí dobré vlastnosti predávaných produktov,
eliminuje niektoré fatálne nedostatky týchto produktov a pridá niečo naviac pre užívateľský komfort.
Naše požiadavky boli:
- automatická detekcia pokladnice a okamžitá prevádzkyschopnosť zariadenia, bez nutnosti
prvotnej konfigurácie zariadenia
- v maximálne možnej miere využívať napájanie z pokladnice
- možnosť zálohovania neobmedzeného počtu pokladníc bez rizika pomiešania žurnálov.
- prístupnosť všetkých portov bez nutnosti zásahu do zariadenia alebo jeho odpájania.
- rýchle zálohovanie žurnálov do PC bez nutnosti odpájania zariadenia od pokladnice
alebo vyberania pamäťovej karty zo zariadenia - čiže za plnej prevádzky
- prezeranie žurnálov v zariadení bez nutnosti odpájania zariadenia od pokladnice
alebo vyberania pamäťovej karty zo zariadenia - čiže za plnej prevádzky
- poskytnúť software, ktorý sa postará o komfortné zálohovanie do PC bez zásahu obsluhy
- zariadenie navrhnúť tak, aby sa dalo ďalej rozširovať a pridávať ďaľšie funkcie
- navrhnúť kvalitný dizajn zariadenia
- poskytnúť kvalitnú podporu pre servisné organizácie a koncových užívateľov
- cena nižšia ako u najslabšieho zariadenia
|
Q: Ako zistím, či čítačka správne nadetekovala pokladnicu ?
A: Pri pripojení čítačky k pokladnici so správnym káblom sa najskôr rozsvieti zelená LED dióda,
čo značí, že čítačka má napájacie napätie.
Pokiaľ je pokladnica správne nakonfigurovaná, niekoľko krát blikne červená LED dióda,
po úspešnej detekcii pokladnice niekoľkokrát zabliká žltá LED dióda a zostane svietiť
zelená LED dióda.
Počet bliknutí žltej LED diódy indikuje typ pokladnice:
1 x - Euro 100T model F
2 x - Euro 200TE model F
3 x - Euro 200X model F
4 x - Euro 1000T model F
5 x - Euro 2000T model F
6 x - Euro 2000TE model F
7 x - Euro 2100TE model F
8 x - Euro 500T model F
9 x - Euro 500TE model F
10 x - Euro 500TX model F
11 x - Elcom 500 FP model F
|
Q: Ako majú byť správne nastavené systémové príznaky na pokladnici ?
A: Jedná sa o 5. (resp 5a) systémový príznak pre detekciu pokladnice a rozšírený systémový príznak
pre sťahovanie žurnálov.
Nastavenie 5. systémového príznaku pre COM1 (x - netýka sa nastavenia pre čítačku):
31xxx00 (31xxx) - Euro 100T model F
11xxx00 - Euro 200TE model F
11xxx00 - Euro 200X model F
1 - Euro 1000T model F
xx1x - Euro 2000T model F
xx1x - Euro 2000TE model F
11xxx00 (12xxx00) - Euro 2100TE model F
xx1x - Euro 500T model F
xx1x - Euro 500TE model F
xx1x - Euro 500TX model F
xx1x - Elcom 500 FP model F
Nastavenie rozšíreného príznaku: 011
|
Q: Je skutočne pravda, že nehrozí riziko pomiešania žurnálov z rovnakých modelov pokladníc ?
A: Áno, pri fiškalizovaných pokladniciach nehrozí riziko pomiešania žurnálov z rovnakých modelov
pokladníc.
Každá sfiškalizovaná pokladnica ukladá žurnály do adresára definovaného modelom pokladnice
a jeho plným DKP, napr. E200TE_9991020305020001.
V praxi to znamená, že na čítačku sa môžu zálohovať žurnály viacerých podnikateľov bez rizika
pomiešania žurnálov.
Pre prípad nesfiškalizovanej pokladnice má čítačka ochranný mechanizmus, ktorý detekuje, či má
pokladnica zapísané DKP.
Pri pripojení viacerých rovnakých modelov nesfiškalizovaných pokladníc čítačka uloží žurnály
do adresára napr. E200TE_NO_FISCAL ale nevymaže ich z pokladnice.
Sťahovanie je umožnené kvoli overeniu správnej komunikácie pokladnice a čítačky.
Prvé vymazanie žurnálov po načítaní tak prebehne až po sfiškalizovaní pokladnice, čím sú
v plnej miere dodržané nariadenia zákona 289.
|
Q: Čítačka nenadetekuje pokladnicu Euro-2000. Čítačka je napájaná z pokladnice.
A: Táto situácia môže nastať v týchto prípadoch:
- kľúč je v polohe "L" a vtedy je pokladnica zablokovaná. Po zapnutí pokladnice prepnite
kľúč do registračnej polohy - "R"
- stlačili ste kláves prihlásenia pokladníka a nezadali ste v čase keď prebieha detekcia pokladnice
prihlasovací kód
- v pokladnici je rozblokovaný nákup alebo nedotlačená účtenka - dokončite predaj.
- pokladnica nebola dlhšie zapnutá a signalizuje zmenu dátumu - 1 - OK 9 - Chyba.
Potvrďte správnosť dátumu. Vypnite a zapnite pokladnicu.
Ak máte nastavené rozšírený systémový príznak 011 (sťahovanie po DÚ a po zaplnení 80% žurnálu
čítačka prevedie autodotekciu pokladnice po zaslaní signálu pre stiahnutie žurnálu a žurnály stiahne.
|
Q: Čítačka nenadetekuje pokladnicu (Euro-1000, Euro-100/200, Euro-2100, Euro-500).
Čítačka je napájaná z pokladnice.
A: Táto situácia môže nastať v týchto prípadoch:
- stlačili ste kláves prihlásenia pokladníka a nezadali ste v čase keď prebieha detekcia pokladnice
prihlasovací kód
- v pokladnici je rozblokovaný nákup alebo nedotlačená účtenka - dokončite predaj.
- pokladnica nebola dlhšie zapnutá a signalizuje zmenu dátumu - 1 - OK 9 - Chyba.
Potvrďte správnosť dátumu. Vypnite a zapnite pokladnicu.
Ak máte nastavené rozšírený systémový príznak 011 (sťahovanie po DÚ a po zaplnení 80% žurnálu
čítačka prevedie autodotekciu pokladnice po zaslaní signálu pre stiahnutie žurnálu a žurnály stiahne.
|
Q: Sťahovanie žurnálu čítačka ukončí s blikaním červenej LED diódy.
A: Táto situácia môže nastať v týchto prípadoch:
- bohužiaľ zákazníci nepočkajú na ukončenie sťahovania žurnálu po uzávierke
a pokladnicu vypnú. To má za následok vytvorenia tzv. BAD sektoru na karte.
Ak čítačka pri zápise narazí na takýto sektor, preruší sťahovanie a vyhlási chybu.
Ak toto zákazník urobí viackrát, môže to fatálne poškodiť žurnály - podobné problémy
nastávajú napr. aj pri vytiahnutí USB kľúča z PC
- na karte sa vyskytol vadný sektor.
Nová verzia YOTech manager má funkciu "kontrola karty", ktorá dokáže tieto tzv. BAD sektory
opraviť. Spustite túto kontrolu alebo preveďte kontrolu karty z prostredia Windows.
|
|
O firme
|
Centrum 2428/38
01701 Považská Bystrica
(OD Ščokino - suterén vedľa železiarstva)
Otváracie hodiny
Po - Pi: 09:00 - 17:30
So: 08:30 - 11:30
mail: slovtech@slovtech.sk
+421 905 624 478
+421 42 4260 421
+421 42 4325 005
|
|